דוד חשמל מקפיץ את המפסק? כך תעשו!


דוד חשמל מקפיץ את המפסק

דוד חשמל מקצר הוא אחד הדברים הרעים ביותר שיכולים לקרות לנו. באותו הרגע אנו מבינים שהיום כבר לא נתקלח ולפחות נהיה מלאי תקווה שעד מחר הבעיה תסתדר. הבעיה לא תסתדר אם אתם לא תדאגו שיסדרו אותה ובמאמר זה נסביר בדיוק למה זה קורה ומה צריך לעשות.

כיצד פועל דוד החשמל?

כדי להבין מדוע דוד חשמל מקצר יש צורך תחילה להבין כיצד הוא פועל. יש דודי חשמל רבים בדירות רבות בישראל כאשר הגודל שלו לרוב יהיה קטן יותר והוא יחמם בצורה מהירה יותר את המים. דוד החשמל לא יכול לחמם את המים בעזרת האנרגיה הסולרית והוא פועל רק בגרסה החשמלית, קרי חימום על ידי גוף החימום. גוף החימום עצמו נמצא בחלק התחתון וכאר אנו מדליקים את המפסק, כלומר את הבוילר, אנו מתחילים בהמרת האנרגיה החשמלית לאנרגיית החום. כך למעשה גוף החימום יכול להינזק בגלל שלל פגיעות, למשל התיישנות או חימום יתר שפשוט פגע בו.

איך נזהה מה בדיוק הבעיה?
דוד חשמל מקצר

כאשר דוד חשמל מקצר הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לנסות להבין עד כמה שניתן מה הבעיה. הבעיה יכולה להיות במקום אחר ולאו דווקא בדוד החשמל שלכם ולכן לא כדאי להסיק מסקנות באופן מיידי עד שתבדקו בצורה רצינית יותר. אם אתם מנתקים את כל המכשירים החשמליים מהחשמל והדוד עדיין מקצר אז כמובן שהבעיה בו. עם זאת, עדיין יש המשך אבחון שתוכלו לבצע והאבחון הזה יימדד לפי פרק הזמן שהדוד מקצר אחרי שהוא הופעל. במידה והדוד מקצר באופן מיידי אז ככל הנראה משהו בחיווט או בגוף החימום תקול. במידה וזה קורה אחרי זמן מה, זהו התרמוסטט.

מה הבעיה בתרמוסטט?

בעיה בתרמוסטט נפוצה מאוד ואנשים רבים בטוחים שבגלל שהדוד מקצר, יש להחליף את כל גוף החימום ולעתים את הדוד כולו. יש לנו בשורות טובות בשבילכם: לא רק שלא צריך להחליף את כל הדוד, ולא רק שלא צריך להחליף את כל גוף החימום, לעתים יש צורך להחליף ך ורק את התרמוסטט. התרמוסטט הוא מכשיר קטן שנמצא ליד גוף החימום והוא זה שמווסת את חימום המים כדי שלא יהיה גבוה מידי, גם כדי שהמים לא יהיו רותחים מידי וגם כדי שגוף החימום לא יפעל סתם, יבזבז חשמל ויסבול מבלאי נרחב. אם הדוד מקצר אחרי רבע שעה בערך, זה התרמוסטט בעייתי.

מה עושים כאשר יש קצר?

במידה ויש קצר, תצטרכו להחליט עם עצמכם האם כדאי לכם לקרוא לטכנאי מוסמך בזה הרגע או לחכות למחר. בדרך כלל השיקול הזה יהיה רלוונטי אם גיליתם את הבעיה בלילה. במדיה והבעיה התגלתה ביום כדאי לקרוא לטכנאי כמה שיותר מהר כדי שעוד הלילה תהיה לכם מקלחת חמה. במידה ומדובר בשעת לילה מאוחרת או במועד לא נוח לקריאה לטכנאי, לעתים מועד שייאלץ אתכם להתמודד עם מחירים גבוהים מאוד לביקורו, כדאי לדחות לבוקר ולהתקלח במקום אחר או להישאר מעט מלוכלכים.

למי צריך לקרוא?

למרות שהבעיה בדוד החשמל והחיווט החשמלי הוא זה שלא טוב, לא צריך לקרוא לחשמלאי אלא לטכנאי דודי שמש וחשמל. שימו לב שרוב טכנאי דודי השמש יטפלו גם בדודי חשמל בכלל ובפרט דוד חשמל מקצר, הרי זו אחת הבעיות הנפוצות ביותר. דוד החשמל יכול לעבוד בצורה מושלמת אחרי שהטכנאי יבקר אך על הדרך חשוב לבדוק את כל החלקים שלו ועוד שיפורים שאולי כדאי להכניס בו, כמו למשל חמם מהיר, טיימר לדוד השמש וכולה.

תגובות